سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اثر مشهوری از وینسنت ون‌گوک که برای ده‌ها سال درون یک اتاق زیرشیروانی به عنوان یک اثر تقلبی نکگهداری می‌شد، سرانجام توسط کارشناسان کشف شد.

نقاشی

براساس گزارش BBC، موزه ون‌گوک در آمستردام یکی از مشهورترین آثار این نقاش مشهور را که سالهای زیادی از ناپدید شدن آن می‌گذرد،‌ روز گذشته به نمایش گذاشت. این اثر پس از تحقیقات فراوان و تطبیق تکنیک، رنگ، بوم، و محتوای اثر با دیگر آثار این نقاش به عنوان اثر مشهور غروب خورشید در مونت‌ماژور معرفی شد.

به گفته الکس روگر مدیر موزه ون‌گوک افزوده شدن اثری به آثار ون‌گوک در سال 2013 خود پدیده نادری است. اما آنچه این کشف را منحصر‌به فرد‌تر می‌کند این است که اثر کشف شده اثری متعلق به دوره گذار ون‌گوک است،‌دورانی که بیشترین دستاورد‌های هنری او را در بر داشت، زمانی که وی در آرلس در جنوب فرانسه اقامت داشت.

نقاشی

ون‌گوک در سال 1890 در سن 37 سالگی از دنیا رفت و صدها اثر هنری از خود به جا گذاشت. اثر غروب در مونت‌ماژور در سال 1888 یعنی سه سال پیش از مرگ این هنرمند خلق شده‌است،‌درست در زمانی که وی آثار مشهور دیگری از قبیل گل‌های آفتاب‌گردان،‌اتاق خواب و خانه زرد را خلق کرده است.

ابعاد این اثر 93 در 73 سانتیمتر بوده و به مجموعه‌ برادی ون‌گوک تعلق داشته‌است که در سال 1901 به فروش رسید. پس از آن مجموعه‌داری نروژی آن را به دست آورد و پس از آنکه دریافت اثر یک اثر تقلبی است، آن را در اتاق زیرشیروانی خانه‌اش انداخت. اصل بودن این اثر در دهه 1990 توسط این موزه رد شد اما آزمایش‌های جدید برروی این اثر در نهایت منجر به تایید اصل بودن آن شد.

محققان با بررسی این اثر توانستند موقعیت حقیقی صحنه‌ای که ون‌گوک خلق کرده را در جنوب فرانسه در نزدیکی آرلس بیابند. این اثر جدید همچنین نشانه‌هایی از رنگ‌رفتگی در خود دارد که از ویژگی‌های رنگ‌های به کار رفته در آثار ون‌گوک به شمار می‌رود.

کد خبر 230512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز